Bonjour,
j'essaie de valider un site xhtml mais des erreurs subsistent
Je ne comprend pas à quoi elles correspondent
Modifié par ToxiK (01 Feb 2007 - 15:39)
j'essaie de valider un site xhtml mais des erreurs subsistent
Je ne comprend pas à quoi elles correspondent
Error Line 44 column 357: document type does not allow element "input" here; missing one of "p", "h1", "h2", "h3", "h4", "h5", "h6", "div", "pre", "address", "fieldset", "ins", "del" start-tag.
...value="856c317269cd654512fcfdae77d8a153" />
The mentioned element is not allowed to appear in the context in which you've placed it; the other mentioned elements are the only ones that are both allowed there and can contain the element mentioned. This might mean that you need a containing element, or possibly that you've forgotten to close a previous element.
One possible cause for this message is that you have attempted to put a block-level element (such as "<p>" or "<table>") inside an inline element (such as "<a>", "<span>", or "<font>").
?
Error Line 45 column 43: document type does not allow element "select" here; missing one of "p", "h1", "h2", "h3", "h4", "h5", "h6", "div", "pre", "address", "fieldset", "ins", "del" start-tag.
<select name="num_menu" onchange="submit()">
<div id="contenu">
<br /><div class="roll">Menus et apéritifs raffinés, qualité des produits, efficacité, maîtrise parfaite du goût, le <i>Mise en bouche</i> sera votre partenaire incontournable.</div><br /><br /><br /><form title="form_menu" action="index.php?page=menu" method="post">
<select name="num_menu" onchange="submit()">
<option> - Selection d'un menu ou apéritif - </option>
<option value='5'>Apéritif Classique</option>
<option value='9'>Apéritif Gourmet</option>
<option value='10'>Apéritif Prestige</option>
<option value='11'>Menu 1</option>
<option value='12'>Menu 2</option>
<option value='13'>Menu 3</option>
<option value='14'>Menu 4</option>
<option value='15'>Menu 5</option>
</select></form><br />
</div>